Barnmorskan


Idag ska jag till barnmorkan =) alltid lika kul. Hon mäter magen, tar lite prover och så lyssnar hon på kottens hjärtljud. Jag ska även passa på att fråga lite saker som jag tänkt på. Igår fick vi en tid för första träff för information om förlossning och föräldraskap. Spännande =)

I morse gick jag upp tidigt och åkte till arbetsförmedlingn, var där 5 minuter innan dom öppnade, annars får man vänta i flera timmar för att få hjälp. Och det gav ju resultat, jag var den som fick hjälp först!

Annars är det lugna gatan. Iaf för oss med fötterna på marken, inte för kotten. H*n sparkar mer än någonsin tror jag. Och det är inga snälla sparkar direkt! Och på kissblåsan HELA tiden! Har haft svårt att sova inatt pga det!! Man kan bli lite smått galen =) och andra gånger rör sig hela magen så att andra kan se det från flera meters avstånd =P cool, men lite skum känsla, väldigt svårt att förklara för någon som inte varit med om det själv =).. Man är ju lagon nyfiken nu på vad det är för en filur där inne. 3 månader får se till att gå fort nu!

Nu ska jag föna håret sen börja laga mat snart. Potatis, falukorv och senapssås. Goda grejer!

Ha en trevlig dag!   Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0