Att vara mamma


Har nu varit mamma i ca en månad, och tro mig, det är verkligen helt underbart! Att titta på sitt barn, som har vuxit inom dig i 9 månader är helt otroligt. Jag kan pussa, lukta och bara titta på Lukas i flera timmar känns det som. Förstår nu föräldrar som säger att man inte riktigt kan förklara känslan att vara förälder. Man måste ha barn för att förstå! Förlossningen var bland det värsta jag gått igenom, en enorm smärta som man aldrig trodde skulle ta slut, men det är värt allt, jag skulle göra om det gång på gång bara jag får ha Lukas hos mig. Och jag kommer absolut att göra om det någon gång, för syskon ska minsann Lukas få! :) Ni som inte vill ha barn missar verkligen något, det största som kan hända i livet!

Sen är det denna oro!! fast han bara är 1 månad gammal så är man orolig konstant! Har han det för varmt, kallt, är han mätt, har han ont i magen, andas han? Listan kan göras lång! Och denna oro kommer ju garanterat bara bli värre och värre ju äldre han blir! Mammas lille plutt! Älskar verkligen honom så det värker! Kommer alltid att finnas för honom, kommer aldrig att lämna eller svika honom, han är mitt barn och jag har satt honom till världen.

För övrigt så saknar jag min gravidmage! :P Väldigt tomt utan den! jag har glömt bort hur man sover på mage :P haha. När jag hade magen var det jobbigt på många sätt, men mysigt också. Att känna honom sparka där inne var otroligt härligt. Men är ju såklart härligare att ha honom är ute med oss! Men längtar redan tills nästa gång jag får ha en gravidmage! Men det dröjer ett litet tag iaf :)

Nu ska jag pussa massa på min fina son!

Kram!


Kommentarer
Postat av: Jessi

jag ska tänka på det här inlägget nästa gång jag säger att jag aldrig ska ha barn.. ^^

2009-02-05 @ 17:28:18
URL: http://jelindfors.blogg.se/
Postat av: Erika & Hampus

Håller med dig till fullo... dock inte om förlossningen :P

Saknar också min mage och det lilla som bodde där inne... Ha en toppen kväll!

2009-02-07 @ 16:16:37
URL: http://storken2008.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0