Husmor!


Igår var vi ute  skogen med svärfar och plockade blåbär. Det blev ungefär 8 lite, varav 6 liter är vår. Lukas låg i sin vagn och sov med myssnätet på. Såg riktigt sknt ut. Skogsluft och tyst, kan nog inte bli bättre. Iaf, så igår gjorde jag lite blåbrssylt, och den blev faktiskt jättebra. Idag ska jag göra paj, den ska vi ta med till Poyan och Malin och äta upp! Vad mer kan man göra med alla blåbär?

Idag verkar det bli ganska fint väder ute. Hoppas! Jag och Lukas gick upp halv 7 idag, och pappa Martin får lite sovmorgon idag. Vet ju hur skönt det kan vara, så han fick ligga kvar.

På tisdag ska jag med min mamma till Vingåker och hämta hennes lilla staffvalp., Lilla Noowa. Ska bli kul med en liten valp. Tone kommer väl vara en riktigt "mamma" och försöka uppfostra! :) Påtal om min mamma, så är jag ju kattvakt åt hennes katter, så tror nästan att jag och Lukas ska ta cykln bort till dom s att dom får komma ut. Men först blir det frukost..





Lilla Noowa 7 veckor. Är hon inte för söt?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0