Gradiviteten och förlossningen


*Vilka var dina favorit kläder? Hade inga speciella favoritläder. Tog det man kom i!
 *Vad var din/dina favorit rätter? Ingen speciell
 *Vad var dina/din favorit dryck? ingen speciell
 *Vad tyckte du inte om? Att gå i backar
*Var det någon favorit rätt som ändrades? Nej
 *Vad var du mest sugen på? Manadriner
 *Hade du halsbränna?  Nej, inte alls
 *Hade du foglossning? Nej
*Hade du sammandragningar? Litegrann
*Mådde du illa? Ja, under hela graviditeten. Men som mest fram till vecka 25.
 *Vilken sovställning var bäst? : På sidan 
 *När var din BF dag? : 19 december
*Gick du över tiden? Ja, i 14 dagar
 *Hur mycket gick du upp i vikt?  19 kg
 *Hade du mycket vätska i kroppen? Nej  
 *Hur var ditt psyke? I början var jag ganska sur pga illamåendet
 *Gnällde/klagade du? Nej, inte så mycket tror jag :)
 *Vad trodde du det var för kön? En pojke
 *Visste du vad det var för kön? Nej
 *Hur låg ditt SF mått? : 40 cm 
*Var du rädd för något? Att det skulle bli kejsarsnitt (Vilket det blev också)
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Att allt skulle gå bra och att det skulle gå ganska fort
 *Hur ser du på graviditeten idag? Jag ser tillbaka på den med glädje. Jag är jätteglad att jag har fått vara gravid med vår lille kille. Trots att det var så jobbigt!!!
 *När började din förlossning? Ca 00.30 på natten den 2 januari 2009
 *Hur började den? Jag fick värkar
 *När åkte du/ni in till förlossningen? Ca 8.30 den 2 januari
 *Varför? Värkarna gjorde väldigt ont och var regelbundna.
 *Vem/vilka åkte du in med? Jag och Martin 
 *Fick du/ni åka hem igen? Nej
 *Vilket sjukhus skedde förlossningen på?Vrinnevisjukhuset i Norrköping
 *Hur mycket var du öppen när ni kom in? 3 cm
 *Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Jag tog en varm dusch och sen var det bara att ligga i sängen. Sen fick jag lustgas då värkarna blev mer smärtsamma.
*Vilka/vilken var med under förlossningen? Martin
 *Tog du nått smärtstillande? : Lustgas och ryggmärgsbedövning
 *Grät du? Nej
 *Vad tyckte du var jobbigast? Värkarna
*Var du rädd för något? Nej
*Hur lång tid tog det? 28 timmar
 *Hur ser du på förlossningen idag? ¨Tycker det är tråkigt att det blev kejsarsnitt, annars tycker jag att det var otroligt häftigt!
*Vad blev det för kön?: En pojke
*Hur mycket vägde barnet? 4545 gram
*Hur lång var barnet? 54cm
*Vad var huvudomfången? 38 cm 
*Hur mådde barnet? : jättebra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0