Bullbak


Idag ska det bakas bullar hemma hos min mamma. Ska bli riktigt smarrigt! Så ikväll kommer vi ha hela frysem full av bullar, och magarna med antar jag! ;) Sitter här och väntar på att Lukas ska vakna så att vi kan cykla bort till skokanonen. Måste verkligen köpa nya skor! Alla mina "vanliga" skor är trasiga så har bara högklackat. Sen bär det av hem till min mamma som sagt.

Idag började Martin "jobba", så nu är vi ensamma hela dagarna igen. Men lite roligare att vara ensam här i Katrineholm än i Norrköping. Här har vi ju slälkt och vänner så dagarna lär nog rulla på! :) Lite tråkigt att Emma har flyttat till Eskilstuna bara, men vi får åka dit oc hälsa på!

Tycker det är så svårt att skriva blogg, finns inget att skriva om, så det stora frågan är varför jag egentligen skriver blogg? Gör det väldigt sällan och när jag väl gör det så skriver jag ju inget intressan direkt. Jaja, vi fårå väl se om jag fortsätter eller inte.

Man hinner med mycket när man går upp tidigt. Klockan är bara 10 och jag har redan hunnit dammsuga,skura,diska, gjort mig i ordning och städat undan en massa här hemma. Helt otrolig! Fast varinte vidare glad eller piggi morse när Lukas vaknade kl 5! Han bara grät och grät, så det fick bli välling och sen bums i säng igen. Och han lyckades fakiskt somna om till kl 7 sen. Jag därimot hann bara sova i 20 minuter. Blä! Konstigt nog vänjer man sig att vara trött hela tiden, man märker bara av det när man måste gå upp, sen rullar dagarna på. Inte en lugn stund inte med en 8-månaders vilde i huset! Vad skönt det var när man kunde lägga honom på en filt under babygymmet och han var nöjd! Nu tar det 2 sekunder sen vet man inte vart han har ålat iväg! Phjuu! Tur att vi har börjat barnsäkra hemmet så att man inte behöver springa efter honom hela tiden.. Fast måste faktiskt säga att det ändå är roligare när han är så här, han är ju mer med nu, och är en liten person med personlighet!

Nu blev det visst ganska långt. Är väl ingen som är sådär jätteintresserad av att läsa om bebis kanske. Men det är ju vad min vardag handlar om så..

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0