Olika liv.


Vad tråkigt det är när man "glider" ifrån alla sina vänner som man en gång i tiden umgicks med hela tiden. Jag kan inte påstå att det blev så när jag fick Lukas, utan det var ganska långt innan det. Vi lever helt enkelt olika liv. För dom flesta innebär livet bara fest, och är det inte fest umgås dom med sina vänner som dom festar med. Jag har inte sådär jättestor lust till att festa, det känns som att jag har festat mitt, i alla fall som jag gjorde förr, festade varje helg. Sen tycker även jag att det ibland kan vara trevligt att då och då ta några glas vin och sitta och ha trevligt. Men känns som att bara för att man inte är med varje helg, så blir man aldrig tillfrågad om man vill vara med och ha det lite trevligt. Inte ens på en fika eller en promenad. Önskar det vore annorlunda, för visst är det trevligt att umgås med vänner och skratta och ha kul! Men jag är väl inte rolig längre helt enkelt.

idag umgicks jag i alla fall med Emma en stund, vi åt lunch på sultans. Alltid trevligt, men visst är det inte som det var förr mellan oss, när allt kändes naturligt och man visste nästan allt om den andra.

Nu sittter jag hos min mor, vi cyklade hit efter Lukas eftermiddagslur. Martin kommer snart hit också. Lukas åker runt som en tok i sin gåstol, han älskar verkligen den! Och vilken fart han får upp sen! Gullunge!

Ikväll blir det pannkakor och Unga mödrar! Och i morgon börjar helgen, hoppas på att umgås med Poyan och Malin i vanlig ordning. Vi har alltid väldigt trevligt tycker jag! Många skratt och bra för Lukas att umgås med Linnéa, en riktig liten förebild! ;D

Nu ska jag busa med vovvarna här!

Kommentarer
Postat av: emma.e

Tråkigt att du känner så Johanna. :( Men jag förstår dig. Kände att jag var tvungen att flytta för att jag lessnade på att leva det livet jag med. Men du vet vart jag bor och du är alltid välkommen hit när du vill. Kommer hem på söndag-måndag en sväng, kanske tid att ses då?

2009-09-10 @ 18:12:51
Postat av: Crazyangel

jag håller med dej ang gamla vänner. Vi träffas ibland, men ar inget direkt gemensamt.. :/ Det är få av dom jag fortfarande trivs med. Tråkigt nog.



Jag tycker inheller att festandet är kul, mer än nån gång då och då. Tror jag druckit 8 ggr sen Milton föddes. Inte ens en gång i månaden. 90% av dom gångera har jag inte tyckt att vart värt det.. :/ Nu blir det dock nyktert ett tag ;D

2009-09-16 @ 09:03:56
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Bella

Jag då, som har det tvärtom. Alla mina kompisar skaffar pojkvänner, stadgar sig och flyttar ihop. Jag står nu själv singel och festsugen. De är upptagna med pojkvänner, barn, middagar hos föräldrar osv osv. Så det kan nog vara svårt från båda hållen, tyvärr:( Men så är livet. Man får helt enkelt vidga sina vyer och skapa nya bekantskaper. Men du får en kram från mig:)

2009-09-22 @ 16:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0