Påsken är här


Tiden går fort. Nyss låg vi och badade i havet i Thailand på julafton, nu är det påsk! Vi firar inte påsken på någon speciellt sätt. Har lite gula tulpaner och påskliljor här hemma, inte mer än så. Skulle vi ha påskris med fjädrar här hemma skulle det se ut som en hönsgård här hemma med fjädrar över hela golvet. Då syftar jag på Lukas och katterna...

Idag har jag och Martin haft en heldag tillsammans med lite shopping. Blev en hel del må jag säga. Både jacka, skor och lite kläder. Härligt verkligen! Nu i eftermiddag har vi skjutsat på min mor så att hon fick handla lite. Medan hon sprang omkring med sin kundvagn på Willys var vi inne på ÖB. Lukas trodde att han ägde affären och allt som fanns där inne. Och att gå dit jag ville, var ju inte att tala om.

Nu har lillemannen legat inne i sin säng i nästan en timme och gnällt. Verkar som att han har svårt att stänga sina blå idag. Annrs brukar det bara ta 10 minuter.

Och åter till påsken. I helgen blir det påskmat hos hela tjocka släkten. Trevligt, och mättande! Lite alkoholintag ska också ske. Lukas ska sova hos sin Mormor på Lördag så att vi päron får ut och slira lite för ovanlighetens skull.

Lukas måste ju få vara påskkärring också! Heter det så när en pojke vill ha lite bus eller godis?

Glad påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0