Scandic Skogshöjd...


. där spenderade jag och Martin fredag till lördag. Ett hotell med spa i Södertälje. Jag hade ju då ingen aning om vart vi skulle åka när Martin kom och hämtade mig i fredags på kontoret. Jag visste det inte förrän vi var framme ca 2 timmar senare. Jag kan säga att jag blev glatt överraskad :) kunde jag väl aldrig tro att min älskling skulle komma på bara sådär utan att jag sagt det!

När vi kom dit gick vi upp på vårat hotellrum, där väntade det massor av fina rosor och mouserande vin. Martin hade även köpt med jordgubbar. Efter ca 1 timme traskade vi ner till spa´t. Där tog vi ett dopp i bubbelpoolen och bara njöt, därefter satt vi och njöt ännu mera i ett par sköna stolar med en varsin drink i handen. Hur mysigt och skönt som helst. Och hur fräscht och fint som helst! Sen var det dags för en behandling. Duokuren hette den. En av oss fick först sitta i ett massagebadkar i 25 minuter medan den andra av oss fick peeling/skrubb över hela kroppen, därefter en helkroppsinpackning+huvudmassage. Sen fick man ligga inlindad i plast för att kroppen skulle suga åt sig inpackningen. Sen bytte vi, så vi var där inne i 70 minuter. Verkligen jätteskönt! Dämpad belysning och avslappnade musik. Jag somnade nästan under båda behandlingarna :)

När det var klart skulle vi precis få en smörjade lotion som avslut, men då fick Martin för sig att svimma mitt upp i allt. Han stod framför en byrå så han föll rätt in i den. Glaset med drinken for över golvet och han låg där helt okontoaktbar. Jag klappade honom hårt på kinderna och försökte få kontakt, även massagetanten. Jag blev verkligen livrädd! Efter högst 30 sekunder var han vaken igen, men fortfarande väldigt groggy. Sen tog alla sm jobbade hand om honom som en prins! Serverade frukt, dryck och la kalla handduka röver huvudet på honom.. Undrar om han verkligen svimmade? ;)

Han återhämtade sig sen i alla fall, men jag var orolig! Vi gick sen senare ner till resturangen och åt 3-rättersmiddag. Mmmm säger jag bara! Otroligt gott! Jag tog mig en drink medan Martin på mina order fick nöja sig med läsk efter svimningen!

Dagen därpå åt vi en välihgt god frukostbufé sen låg vi och njöt på spa´t någon timme. Efter lunch tog vi bilen och åkte hemmåt. Ett otroligt mysigt och skönt dyng på spa. Kan jag rekomendera alla att göra!





http://www.scandichotels.se/



Nu ska jag krypa till kojs snart!

Kommentarer
Postat av: emma.e

Låter som att ni haft en härlig helg. =) avis Ta en latte någon dag i veckan kanske?

2010-04-12 @ 00:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0