Sov gott!


I morse rinde dagis och bad mig komma och hämta lillemannan. Han var dålig i sin lilla mage och dem vill inte riskera att det är magsjukan som härjar och smittar alla dagiskamrater. Helt förståligt! Men vår lilleman är hur pigg och glad som helst, så ingen magsjuka här inte. Nu sover han och jag får passa på att arbeta lite.

I eftermiddag ska vi ta cykeln och trampa bort till min mamma där det bjuds på mat. Potatisgratäng och kassler. Sen ska vi öven planera för vår bakdag som vi ska ha på fredag. Det ska bakas godsaker inför min födeledag nästa vecka. Vi ska prova på lite nya saker, det ska bli spännande. Och gott om inte annat :)

Igår begravde vi i alla fall får lilla Henke, det var inte trevlgit på en fläck. Det var inte han som låg där i den där kartongen som vi fick hos veterinären. Hans mage var uppskuren och ihop sydd, och värst av allt var att han verkligen luktade död. Jag satt i bilen hela vägen till Hulta med kräken i halsen :( Martin snickrade ihop en kista, precis som han gjorde för mindre än ett år sedan åt Liannah. Jag grävde hans grav där han nu ligger och blir jord. Allt var bara så hemskt! Han fick 3 stycken vitsippor, en för mig, en för Martin och en för Lukas.

Lite oroväckade är att Ilysse har spytt en hel del idag. Har pratat med veterinären, men de tror inte att det är något. Vi skulle avvkta och se. Det vore ju katastrof om det är något med henne nu också!




Sov gott Jeenge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0