En dålig natt!

Sen vi kom hem i från Thailand har Lukas sömn inte alls varit bra. Inte varje natt, men i alla fall 5 av 7 så är vaknar han och bara skriker och vill inte sova, utan bara vara i famnen eller få välling. I början räckte det med att vara i famnen i 3 minuter och sen lägga sig igen, men nu skulle han kunna ligga i famnen hela natten om han så fick. Detta är inte alls bra! Så i natt började vi med 5 minutermitoden även på natten. Denna metod har ju fungerat kanon på kvällarna, att få honom att somna då har ju aldrig varit några problem. Det verkar som att det funkade i natt också, det tog ca 20 minuter innan han somnade efter en hel del skrik! Sen vaknade han dock 2 ggr till och vi gjorde samma visa igen.. När han vaknade vid halv 6 var jag som en levande zombi och gav honom då välling i hopp om att få sova någon timme till. Och han var snäll vår son, jag fick sova till kl 8! :)

Idag ska det visst blåsa storm ute. Inget jag kan se nu direkt men det kanske kommer. Tänker på våra kära vänner Poyan, Malin & Linnéa som är ute och åker kryssning i stormen. Hoppas att det inte är allt för gungigt! Vi går se om vi vågar ta bilen mot vingåker till min farmor Gun idag eller om vi stannar hemma. Senare i eftermiddag ska i alla fall min farfar med sambo komma hit, de ska nämligen ta med sin Tone hem. Hon ska flytta dit på prov. Vi har verkligen noll tid för henne nu när jag jobbar, och Martin ska börja jobba. Plus att hon visar tendenser till att inte gilla små barn, vilket inte alls är bra. Så då kan hon ju inte få ett bättre hem än hos dem!

Ikväll blir det lite party hos Cicci. Ska bli kul och skönt att tänka på lite annat som man faktiskt gör när man dricker alkoholhaltiga drycker! ;) 

Det här blev visst ett långt inlägg. Nu ska jag leka med Lukas som precis satt sig och lekt med sina kastruller som vi köpt från Busbjörnen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0