Ska vi gå på dagis?


Vad jobbigt det är när alla ska bry sig så hemskt mycket om alla andras liv, deras val, deras personlighet, deras intressen osv.. Listan kan göras lång. Jag trodde att man slutade upp med det där samtidigt som man lämnade skolbänken, att man då växte upp en smula och kanske insåg att alla här i världen är olika, och att man inte kan tycka samma sak som alla andra. Man kan inte tycka om alla, det är heller ingen som tvingar dig till att göra det. Tycker du inte om en person, bry dig då inte om denna person. Låt den personen vara och var istället med de personer som du tycker om och som är precis som du. Jag orkar inte sitta och lyssna på personer som bara maler skit om andra, den är så, den är inte så, den gör så osv.

Och det västa av allt måste väl endå vara att vissa personer är så falska, trots allt skitsnack hit och dit så är verkar det endå vara ok att umgås med den där personen som är så idiotiksk? Men då är ju helt plötligt personen i fråga helt underbar. Ååh så trött jag blir! Jag vill inte höra allt skitsnack, jag är inte kvar där! Jag snackar inte skit! Säg vad ni tycker om varandra i stället. Ge varandra en chans att förbättra olika beetenden!

Nej, trött på dagisnivåer! Jag har för fasiken en son som ska böra på dagis, räcker inte det!? Ni är inte barn längre, ni ska föreställa vuxna människor... Börja uppföra er som det! Annars vill inte jag vara med längre!




" Du är dum, jag vet bättre, den är min, jag vill ha den fast den är din, jag ska ha allt jag vill ha "

Ska 23-åringar vara som 1-åringar? Skillanden är att 1-åringar får bråka om saker på det sättet dem gör, för de är BARN!

Kommentarer
Postat av: emmah

då kunde ju du sagt det rakt ut också :)



jag umgås varken med den enaa eller andra...

fråga inte varför om ni inte vill veta varör?



Kommer bara i samma sälskap ibland..

vad att göra? jag kan ju inte vara omogen och sitta som en surgris, bara för att jag inte tycker dom är snälla...göra det bästa av det och le.



kram :)

2010-02-23 @ 09:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0