Mycket på "jobbet"


att blogga är inget som direkt står överst på listan nu för tiden! Jag jar numera ganska så mycket att göra på "jobbet". Det är ju ett riktigt jobb, men jag jobbar hemma med det. Vilket kanske kommer att ändras, och det vore ju alla tiders. Kan hända att vi får ett litet kontor. Skulle vara så skönt att slippa ha alla papper, kuvert och laserpekare här hemma. Kul också att känna att man har ett jobb som man kan GÅ till och sen komma hem.

Numera är Martin hemma om dagarna då hans exjobb är klart, så nu är han arbetssökande, eller med andra ord, arbetslös :) inte så kul kanske, men han tycker att det är skönt med lite "vila" här hemma med Lukas efter alla år av pluggande. Hoppas att han ska få ett jobb snart iaf, kanske det han har på g om han har lite tur. Vore kanon! I vilket fall så går det mycket bättre för mig att jobba nu är han är hemma. Förut har jag ju haft båda Lukas och jobb att sköta, inte så mycket lugn och ro då inte!

Helgen som gått har varit händelserik i alla fall! I Fredagskväll var det lite mini-party hemma hos Jessica. Det var bar jag, Emma.e, Jessica och hennes kompis Eric. Det var i alla fall trevligt! Mycket prat med lite alkohol i kroppen och knoppen :)

I Lärdags så var jag lite sliten och fick sovmorgon av Martin. Om man nu kan kalla det sovmorgon när man hör en liten unge gnälla och väsnas hela tiden :P men sov i alla fall till 9. Sen på eftermiddagen så bar det av till min farmor Gun som hade 69-årskalas. Käkade gott och träffade släkten som jag bara träffar vid sådana här tillfällen. Lukas var på strålande humör och var hur go och glad som helst. På kvällen bar det i vanlig ordning  av till Poyan, Malin och Linnéa. Meningen var att vi skulle äta men vi var proppmätta efter middagen hos Gun. Så det blev bara lite gotta, och så Robinsson såklart. Och behöver väl inte nämna att det var trevligt för det är det ju alltid!

I Söndags åkte vi ut till Hulta för lite lunch, stannade där till 4-5 och sen åkte vi vidare till Poyan, Malin och Linnéa och käkade lite tacos och kollade på " Paranormal Activity", den som alla säger ska vara så himla läskig! Så vi satt där, förväntansfulla och trodde den skulle bli superläskig.. Det var nog den tråkigaste och mest oläskigaste film jag sett :/, det var ju lite tråkigt!

Ja, lite kort sådär om hur min helg sett ut!

Idag är det somsagt jobb som gäller. Martin och Lukas är i badhuset och badar just nu. Jag ska ta barnvagnen smokad med paket och gå ner på stan för att skicka iväg dem.

Tjoo!



Lukas med bästa farfar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0