Sockerchock!


Igår fick Lukas smaka på sån här bebisost, kommer inte riktigt ihåg vad den heter men det är en rund liten ostbit. Han tyckte det var hur gott som helst och smaskade gladeligen i sig massor av ost. Efter att han hade ätit den så läste jag en mammablogg, hennes son är 1 eller 2 veckor äldre än Lukas och han får äta kakor och dricka saft!? Är det jag som är dum och larvig eller är det ok att en 1-årig får en massa godsaker?

Visst, Lukas har fått smaka pyttelite glass och en liten bit av en munk, men han skulle aldrig få en egen kaka och saft i sin nappflaska. Det känns på tok för tidigt! Vi ska absolut försöka hålla på det så länge som det bara går, och han är mer ä nöjd med att äta bebisost och frukt istället.

Vad tycker ni? Har ni själva barn, får dem äta en massa godsaker som kakor och godis vid 1 års ålder?




Kommentarer
Postat av: emma.e

Jag kan väl inte säga så mkt eftersom jag inte har egna barn, men jag tycker att det är på tok för tidigt, tycker man ska försöka hålla dem borta från sånt så länge det går! När de inte ens vet vad det är varför ge dem det då?

2010-01-27 @ 13:28:39
Postat av: Johanna

Jag håller helt och hållet med dig Emma. Vet dom inte vad det är lider de ju inte utav att inte få äta det!

2010-01-27 @ 15:50:53
Postat av: Elin

Isac kommer inte att få äta några sötsaker på länge om jag får bestämma! Tycker att det är så fel att börja trycka i dem socker, viktigare att man lär dem äta mat, frukt osv.

2010-01-27 @ 17:32:20
Postat av: Johanna

Helt rätt Elin. Och oftast tycker de ju att det är jättegott med tex frukt och är mer än nöjda med det!

2010-01-27 @ 18:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0