Det luktar lite du & jag


Sitter här ensam med mina egna tankar. Jag tänker på livet. Blev livet som jag hade tänkt mig? Det tänker jag ofta på. Jag är nöjd med mitt liv, jag tror ändå att alla då och då funderar på hur livet hade kunnat se ut om saker och ting vore annorlunda. De flesta av mina förre detta kompisar lever helt olika liv mot mig, hade jag levt som de om mitt liv hade sett annorlunda ut? Hade jag fortfarande varit vän med dessa människor?

Hur hade mitt liv sett ut om jag inte hade träffat Martin? Då hade jag inte haft Lukas. Då hade jag inte vetat om att han hade kunnat finnas. Jag skrev tidigare att jag är nöjd med mitt liv. Jag vet utan tvekan att jag väljer Lukas framför ett annat liv. Ett annat liv som jag hade kunnat haft om jag inte hade träffat Martin. Hur hade jag levt då? Precis som jag gjorde när jag var blott 18 år. Nej, det skulle jag inte vilja leva igen. Lukas är mer värd än alla vänner jag någonsin haft. Tillbaka till det där med vänner, det är intressant att se att man aldrig haft några riktiga vänner (såklart några).

Jag är nöjd med mitt. Jag är nöjd med Martin och Lukas. Men det är klart att man funderar och tänker. Det kan vara rätt kul att fundera ibland.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0