Djurvän


Lukas är verkligen en djurälskare. Ingen är lika glad över det som jag. Jag själv har haft djur både högt och lågt under min uppväxt och att låta Lukas växa upp utan djur är för mig inget altenativ. Sen kommer vi inte ha så många djur som jag hade under min barndom. Vi kommer inte ha hundar, heller inte tusetals kaniner/marsvin/fåglar/chincillor eller får. Någon kanin kanske han får när han är äldre, men absolut inte mer än en. Det vi kommer ha mest av är absolut katter. Om jag får som jag vill, vilket Martin också vill så kommer vi föda upp katter, alltså på riktigt, då Norsk skogkatt.

Här om dagen var vi hemma hos min Farmor Gun som bor ut mot Vingåker. Hon har både höns och ankor. För er som inte vet så är just nu Lukas favoritdjur ankor och höns. Han var som i himmelriket under tiden som han fick sitta inne i en "bur" med ankbebisar och kycklingar. Han satt säkert där i sammanlagt en timme. Hur snäll och duktig som helst, klappar fint och kramade de små dunbollarna.


"Akaaa" och "Nönna" :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0