Lilla huvudet



Igår fick Lukas sig ett bad innan det var dags för läggdags. Efter bade fick han springa omkring nakenfis som han alltid brukar få göra efter ett bad. Rätt va det va så hördes en duns i köket, Marti hittade honom liggandes på rygg, han skrek som aldrig förr och det var bara min famn som dög. Efter mycket tröstade fick han lägga sig och sova för natten.

Vi tänkte inte mer på det, sen i morse när han vaknade klockan 6 var han allmänt trött och hängig och ville bara mysa med mig i soffan. Inte alls likt honom. Efter någon timme började han gråta hela tiden (antadligen mådde han illa) sen började han kräkas massor. Efter prat med sjukvårdsupplyssningen åkte vi med honom till akuten där vi fick komma in direkt. Han var jätteledsen och rädd och kräktes. Tillsut somnade han helt utmattad i min famn och gick nästan inte att väcka.

Läkaren sa att det nog är en liten hjärnskaning. Han skickade hem oss för att ta det lugnt, nu har han sovit i över 3 timmar och verkar piggare.

Usch vad orlig man blir när ens barn råkar illa ut på något sätt! Jag hade bara en stor klump i magen och var så orolig!


Lukas 4 månader

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0