Snäll katt!


Det är mycket möjligt att Poqita är den snällaste kattunge vi haft. Än så länge i alla fall. Tycker mest att hon sover och myser. Sen får hon såklart sina busryck då och då, men vad vore en kattunge annars? Det hör ju helt klart till. Annars är hon en mycket kurrande och pratglad liten kattflicka som är väldigt nyfiken. Det gillas. På nätterna ligger hon tätt intill och är hur mysig som helst.

Martin håller på och bygger ett klösträd på balkongen i detta nu. Eller han snurrar "klöstråd" runt själva trädet. Tidigare idag har vi klätt hyllorna med tyg. Kommer bli kanonfint när det är klart. Varför köpa ett för tusentals kronor när man ka bygga ett för någon hundrig liksom. Poqita gillar det redan.

Herr Lukas är på ett riktigt kinkhumör om man säger så. Inget, eller i alla fall nästan ingenting duger för herr "chefen i huset". Efter dagis är han gnällig till max, vill inte äta och är allmänt olydig. Antar att detta är en fas som vi får ta, det kommer ju och går. Behöver jag säga att vi längar tills denna fas är över? :) Sen ska jag inte säga att han är gnällig hela tiden, han har självklart sina mysiga och goa stunder också. Han är, hur sur han är alltid min lilla solstråle.

Nu vanskas det soffmys, om jag får in Martin. Annars får jag misann stänga balkongdörren för nu börjar myggen komma in. I morgon är det en ny dag då det ska hinnas med en hel del.


Mycket spännade att kolla in det nya klösträdet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0