Dagis sätter sina spår


Idag var det alltså dagisdag nummer 2 för Lukas. Även idag gick det jättebra, han kommer att bli en perfekt dagispojke! :) Idag fick även två andra barn vara med inne och leka lite, men Lukas är somsagt inte någon "leka med andra pojke" så alla lekte med olika saker. Inga slagsmål i alla fall, alltid positivt. Sen hände det dock en liten olycka, den andra pojken på 2 år råkade springa in i Lukas eller dyligt så Lukas ramlade och fick ett jack över sitt ögonbryn. Hörde bara ett gallskrik, men efter att ha fått vara i min famn i 5 sekunder var det bra igen. Dagis måste ju sätta sina spår. Början på sår och blåmärken :)

Efter dagis gick vi hem och åt lite lunch tillsammans, jag gick sen över till grannen Emelie för lite tea och bulle, många skratt blev det också i vanlig ordnig. Emelie hade tråkigt hemma så hon följde med mig till kontoret en sväng, sen blev det stan för lite inhandling av saker till Lukas kollage som han ska ha på dagis. Har suttit nu med det ikväll och fixat lite, jättekul är det, mycket klippa och klistra. Och eftersom att Lukas gillar katter så mycket fick det bli några klistermärken också, sen har ju jag fått rita också, vilket inte är min stora talang. Blev i alla fall klart precis nu och jag blev nöjd :)

Emma.e kom förbi en sväng förut också innan hon skulle till den andra grannen Emma.h. Nu sitter jag här och har huvudvärk så ska nog ta en powernap på en kvart. Måste ju vara pigg till kvällens säsongspremiär av Grey´s anatomy. Spännade ska det bli!

Bjuder på en dagispojke och på kollaget som ska pryda Lukas hörna på dagis.






Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha ja många skratt blev de.. Ska erkänna att jag vart lite nervös när jag hade varit otrevlig mot försäljaren..^^ Jättefint blev kollaget ju, du har ju talanger. Vet vart jag ska vända mig när jag nångång ska göra sånt..:)

2010-03-03 @ 20:09:51
URL: http://emeliesophieperbrink.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack Emelie :) jag hjälper dig gärna!



Haha, det där med försäljaren var ju hur kul som helst!

2010-03-03 @ 20:24:59
URL: http://johannanmokvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0