Dagisdag 1


Nu är första inskolningsdagen på dagis avklarad för vår lilleman. När vi kom dit var han först lite tveksam, han kände väl på sig att det var något lurt på g. Det var bara vi och hans dagisfröken där inne, alla andra barn var ute och lekte. Han hittade i alla fall lite leksaker som han gillade och vips så var bara jag och Martin luft :) han sprang omkring överallt och var på strålande humör. Dagisfröken följde med honom och han verkar gilla henne. Vi satt på golvet för oss själva medan dem lekte lite här och var. Så dagis fick mycket väl godkännt betyg av honom. Vår lilleman har blivit så stor!

Jag sitter på jobbet och snorar! Att det aldrig tar slut, denna förkylning alltså. Jag är konstant täppt samtidigt som snoken läcker hela tiden. I morse när Lukas vaknade var det riktigt hemskt, och nässprayen var slut!! Tror jag vände upp och ner på hela vår lägenhet efter Lukas bebisnässpray. Efter 6 sprut i vardera näsa lättade det upp :) är man desperat så är man! Nu har jag i alla fall inhandlat nässpray så att jag har hemma.

Vad som händer senare idag återtår att se. Jag skulle ju till frissan idag men det var ju dagis idag vilket jag helt glömt bort när jag bokade tiden. Vi kanske ska ta en tur till Öb ikväll och handla lite billigt kraffs. Ljus tex, väldigt viktigt att ha hemma.

Nu ska jag jobba det lilla som är kvar sen bege mig hemmåt till mina pojkar!



"Ge tusan i min badleksak"

På dagis lär det väl bli en del bråk om leksaker om jag känner vår Lukas rätt!


Kommentarer
Postat av: Linnea Bergsten

Sv: Vi har inte bestämt än var Freja ska gå. Vi har lite beslutsångest. Varför valde ni just det dagiset?

2010-03-02 @ 13:22:08
URL: http://familjenlonnfeldt.blogg.se/
Postat av: Linnea Bergsten

Sv: Okej, men det verkar ju som ett bra dagis. Var ligger det? =P

2010-03-02 @ 13:31:21
URL: http://familjenlonnfeldt.blogg.se/
Postat av: emma.e

Ja, och hur kände jag mig när jag vaknade upp då? ont i halsen och TÄPPT. din jävel o smitta mig ;)

2010-03-02 @ 23:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0