Det där med vänskap


Min kväll igår spenderade jag med min vän och granne Emelie. Vi käkade först lite pizza på stan för att sedan fortsätta med en massa godsaker hemma hos henne senare. Vi satt och pratade lite om vänskap, eller ja, om gamla vänskaper. Många vänner har man haft, och nästintill alla är borta nu mer eller mindre.

Vad är det som gör att en vänskap dör ut? Är det olikheter vänner emellan eller blir det helt enkelt bara så att man tröttnar på varandra efter ett visst antal år som nära vänner?

Det känns som att även fast man ändras och kanske inte lever samma liv så ska vänskapen bestå, om man är äkta vänner i alla fall. Fast å andra sidan så är det ju skönt att veta att man inte haft så många riktiga, äkta vänner under livet, för hade man haft det, hade dem varit kvar. Lite olikheter ska väl inte stå ivägen för vänskapen. Vad jag menar med att det är skönt att veta, är ju det att man vet vilka ens riktiga vänner är, i vått och torrt!

Ja, det där med vänskap är en saga för sig...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Absolut, man vet vilka ens vänner är..

2010-03-29 @ 09:43:30
URL: http://emeliesophieperbrink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0