För liten för dagis?

Sen vi har börjat lämna Lukas på dagis har jag funderat på om han är mogen för det, är han för liten, mår han inte bra av dagis? Som förälder är man jämt och ständigt orolig och funder kanske för mycket ibland. Men tanken slår mig ofta..

Vi lämnar honom kvart i 8 på morgonen och hämtar honom klockan 3. Det blir alltså sammanlagt 7 timmar per dag. Det är inte heltid men nära. Innan har han ju bara varit hemma med oss och haft oss som sin trygghet. Nu lämnar vi helt plötsligt honom på ett ställe där det ibland är omkring 20 andra barn, som sen delar på 3-4 fröknar. Är han för liten för dagis? Jag får så dåligt samvete!!

Vad tycker ni? När är ett barn redo för 7 timmars dagisdag?


Kommentarer
Postat av: emma.e

Tror det är ganska individuellt, men jag tror lukas klarar sig fint på dagis, han är nog mogen för det. Så jag tror inte du behöver vara orolig, vännen!

2010-03-16 @ 11:38:58
Postat av: Emelie

Inte ska du ha dåligt samvete Johanna, han är de säkert hur bra som helst. Och jag tror absolut att han är mogen för dagis..:)

2010-03-16 @ 16:54:59
URL: http://emeliesophieperbrink.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

Du ska absolut inte ha dåligt samvete, det är nog ingen som tror att ni gör nåt annat än det bästa för ert barn!

Bara han mår bra, och det märker ni ju :-)



KRAM

2010-03-17 @ 09:54:30
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Linnea Bergsten

Sv: Okej, det får bli nummer 2 på listan =)

2010-03-17 @ 19:37:21
URL: http://familjenlonnfeldt.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag håller med de ovanstående. Jag tror också han är mogen och det märker man på ett barn om de är. Av det jag läst så verkar han trivas och ha det roligt på dagis. Ni är bra föräldrar, inte ska du ha dåligt samvete.

2010-03-17 @ 19:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0