Nyponbuskar, nyponbuskar...


... hela vägen nyponbuskar! Lars Winnerbäck såklart. Hur kan man inte älska hans låtar? Alla låtar har sitt eget budskap, och alla är lika underbara. Kan inte förstå hur jag inte kunde gilla honom för ett par år sen.

Jag sitter på kontoret och lyssnar på han via Spotify. Jag är speedad idag. Jag jobbar som tusan. Är så skönt när man har sådan lust till allt. Till och med allt jobb känns underbart. Kan det vara vädret tro?

Min lilla pojke där hemma är inte lika pigg som sin mamma. Han hade över 40 graders feber igår kväll när han skulle sova för natten. Dumma som vi är hade vi ingen alvedon hemma, men vad gör väl det när man har en underbar granne som jämt ställer upp? Emelie struntade i sin middag för att springa iväg och köpa lite alvedon. Guld värt! Sen har natten varit jobbigt, han är täppt, snorig, hostig och det rinner i ena ögat. Att sova då är inte det lättaste. Det är de där elaka dagisbacillerna han fått. Malin säger att dem är extra envisa. Hoppas att det inte håller i sig allt för länge. Han vill ju gå till dagis ju... Han är i alla fall hemma idag med sin pappa. Lite piggare men inte bra alls. Alvedonen gör dock susen och han blir helt vild.

Vid lunch tog Emma och jag lunch på stan. och efter det blev det en after aight latte. Det är grejer det! Nu har jag jobbar nästan hela eftermiddagen och än är jag inte klar! Men det är härligt, allt är härligt idag!

Ses i vårvädret!



Vår för ett år sen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0