Tillbaka till verkligheten!


Äntliiigen!

Lukas är frisk! Lite hosta bara, men det kommer väl vara så länge han går på dagis är jag rädd för :) han har varit feberfri sen i Lördagskäll och nu är han tillbaka vår lilleman. Vilken lättnad! Inte ett dugg kul att vara hemma med en matt och sjuk pojke. Idag får han i alla fall vara hemma en dag för att återhämta sig helt. Dagis står på schemat i morgon, så idag blir det hemmamys med pappan hans.

Själv jobbar jag och står i, eller ja, nu har jag en "fikarast" ;) Var prat om att kanske Emelie skulle komma hit senare och hjälpa mig möblera om här inne på kontoret. Sen blir det en sväng på stan också.

Lite senare sen ska vi ta bilen upp till Lövåsen och inhandla gummistövlar till Lukas. Vi köpte ett par jättesöta gummistövlar på loppis i somras, och trodde dem skulle passa, men tji fick vi. Dem är för små! Attans också, de var så dyra! Hela 5 kronor har vi kastat i sjön.. Sen en annan sak.

Vad klär man på en 1-årng i detta väder när man ska gå ut? Ni som har barn i hans ålder, vad väljer ni för kläder? Det är ju på tok för varm med overall, men bara jacka känns en smula kyligt.

Hur gör Ni?


Nu var visst fikarasten över!


Kommentarer
Postat av: mia

Ja det är inte lätt med kläder. Men Julia har fodrade rengkläder och fodrade regnvantar och sockor i vanliga stövlar. Funkar bra tycker jag!

2010-03-29 @ 20:29:13
URL: http://mslm.blogg.se/
Postat av: mia

ja eller Julia är ju inte 1 år men hon samma kläder för ett år sedan :)

2010-03-29 @ 20:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0