Åska&muller


Idag har åskan och regnet verkligen legat i luften. När jag och Emelie cyklade på stan tidigare idag kom både och. Länge sen jag hörde åskan mullra. Vi tjejer tog oss lite lunch på stan, det fick i vanlig ordning bli en varsin kycklingsallad. Inte mycket gick ner i min mage inte, matlusten var som bortblåst. För övrigt satt vi och störde oss på en "poliskonstapel" eller en snubbe som tror sig vara det. Så irriterad man kan bli.

Innan allt detta var jag en sväng hemma hos min mamma. Tea och rabarberpaj satt fint! Tea smakar aldrig så gott som det gör hos min mamma. Under tiden var Martin hemma med sjuklingen Lukas som sov bort 4 timmar på dagen idag. Då är man sjuk, och det är verkligen bra att han sover så pass mycket då. Han ska vara hemma från dagis hela veckan, och i morgon är det min tur att vara hemma. Så om någon vågar trots dagisbaciller är ni välkomna hit :)

I morgon ska jag ta och ringa mödravårdcentralen för inskrivning. Men sen dröjer det många veckor innan man får komma dit. Närmare bestämt i vecka 12 om jag inte minns fel. Fast då kommer vi ju prata om saker som Vi redan vet. Många fördelar med att redan ha varit gravid. Illamåendet svajar upp och ner. Det komme ribland, oftast på morgonen eller kvällen. Men så började det med Lukas också :) det har en viss charm endå!

Bjuder på ett par bilder på sjukis-Lukas.



Svalkande att bara ha blöja på sig när febern är hög. Lite bus och lek är kul trots dumma baciller <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0