Svaren har kommit!


Jag ringde till veterinären nyss då de ska skicka en räkning till oss som ej kommit ännu. Tjejen jag pratade med, en djursjukvårdare berättade att Jeenges obduktionsvar hade kommit nyligen. Hon hade svårt att beskriva vad det stod där då det var på "veterinärspråk". Hon berättade i alla fall att det rör sig om någon form av förgifting, inget virus. Antingen av glykol, någon giftig växt eller någon giftig svamp. Men en veterinär ska förhoppningsvis ringa upp idag efter att ha läst igenom det noga. Vi hoppas verkligen att de kan reda ut vad det står, och vad det var våra katter fått i sig.

Jag tycker att det låter orimligt att båda katterna, med bara ågra dagars mellanrum skulle äta t.ex samma giftiga växt/svamp. Och sedan dö av det. Det låter helt ologiskt för mig! Samtidigt låter det orimligt att någon skulle ha gett de gift, då det bara är VÅRA katter som kommit in till veterinären med dessa oförklariga njurvärden. Då är det någon som verkligen hatar oss i sådan fall.

Jag hoppas på svar, jag vill kunna sova om nätterna och inte grubbla på vad det kan ha varit!


Sura på varandra som vanligt! ;) Eller ja, Ilysse var en riktig surkatt mot stackars Jeenge! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0